Hall

20' & 30' 

Prohlašujeme, že jsme největším muzeem amerických meziválečných vozů. Tento sál je toho důkazem. Uvidíte největší ucelenou sbírku amerik dvacátých a třicátých let na jednom místě. Automobily, kterým je téměř sto let, jsou ve skvělé kondici a všechny do jednoho jsou dovezeny ze všech koutů Spojených států. Značky dávno zaniklé. Auta, která jsou jedinými kusy v naší republice. A to vše v sále, kterému jsme dali nerušivou, podmanivou náladu těch starých dobrých třicátých let minulého století.

Vstupte společně s námi do doby, která je dodnes považována za kolébku stylu a přirozené krásy. Zaposlouchejte se do swingové podmanivé hudby a představte si, jak tyto staré dobré kočáry brázdily ulice od New Yorku až po San Francisco. Jak vozily starousedlíky na nedělní motlitbu, děti do škol anebo třeba Al Caponeho do banky a zpět :) Toto jsou počátky automobilismu. Zde to všechno začalo…

Vybrali jsme pro vás

Studebaker Standard SIX

Vůz pochází ze státu Tennessee, z města Loudon. Předchozí majitel je sběratelem veteránů a věděl, kde jsou České Budějovice :) Auto využíval jeho syn, který dle dostupných informací pracuje v nedalekém Knoxville jako policista. Tento model patřil mezi nejoblíbenější řadu značky Studebaker a je menším následovníkem modelu Special SIX z roku 1922, který v našem muzeu můžete vidět také. Za ony tři roky udělal Studebaker v designu karoserií ohromný pokrok. Oproti kočárové stavbě předchozích let je tělo vozu kompaktní, zaoblené a ve své době by se dalo říci až průkopnické. Studebaker mě silnou image moderních vozů a model SIX, který si můžete prohlédnout je toho důkazem.

Obrázek

1925
Rok výroby

Obrázek

3,9l
Objem motoru

Obrázek

22 440
Vyrobených kusů

Originální odstín modré mu sluší....

Prohlédněte si naše

Nejnovější vozy

Mercury Cougar 1968

Na tento vůz se vyplatí přijet se podívat. Jeho jméno je Mercury Cougar a je z roku 1968. Divize Mercury vznikla u Fordu na popud syna Henryho Forda, pana Edsela Forda, již v roce 1938. Tentokráte však nepůjdeme tak hluboko do historie a v rámci přehledu modelů pro letošní sezonu se omezíme jen na základní data. Mercury Cougar byl Fordem uveden na trh jako protějšek k legendár...

Zobrazit vůz

Mercury Marauder 1965

  Mercury má u nás zvláštní postavení. Není to Lincoln, ale rozhodně to není běžný Ford. Ano, je to automobil, který byl vyvinut pod taktovkou Fordova impéria, ale Mercury vždy platilo za takového hýčkaného bratrance Lincolna. Marauder, coby samostatné označení automobilů Mercury bylo ve své první generaci představeno v polovině roku 1963, nese jedno NEJ. Jako první auto v USA...

Zobrazit vůz

Overland 1911

Nenechte si ujít tento překrásně zrenovovaný, z Kanady přivezený automobil. Overland z roku 1911 je naším nejstarším exponátem a je překrásný.

Zobrazit vůz

Lincoln 1928

Lincoln modelové řady L z roku 1928 karosovaný společností Willoughby. To je pojem. Jeden z 852 kusů, které kdy Lincoln u této prestižní firmy zadal. Jeden z mála, opravdu z mála Lincolnů, který se dochoval až do dnešních dnů v originálním stavu, s původním čalouněním a pouze s lokálními, drobnými opravami laku a střechy. Vše originální, po celou dobu v držení jedné rodiny.

Zobrazit vůz

1964 Chrysler Imperial

Znáte to rčení. Přišla krize, je to s námi špatné. Musíme jíst plesnivé sýry, pít stará vína a naše auta nemají ani střechu J Tento konkrétní kus z Kalifornie, z města jménem Ventura byl ale prodáván jako nefunkční. Stalo se, že vůz jednoho dne majitelce vypověděl službu a na pravidelnou cestu za dcerou do vnitrozemského Bakersfieldu již s Imperialem nevyjela. Ani přivolaný te...

Zobrazit vůz

1924 Studebaker Big Six

U Studebakerů, v Indianě, se v polovině devatenáctého století činili. Bylo jich 5 kluků a 5 holek. Starý pan Studebaker byl kovářem a kluci po něm řemeslo převzali. Jelikož právě vypukla zlatá horečka, začali vyrábět i bryčky a kočáry, později armádní vagony. Největším úspěchem firmy Studebaker Brothers Company byly dodávky kočárů pro Bílý dům. Přichází však doba motorizace a v roc...

Zobrazit vůz

1918 Buick 6-45

David Dunbar Buick zbohatl na patentu. Jako instalatér a neúnavný inovátor přišel na to, jak spojit kov a keramiku. Dnes tomu říkáme smalt a ano, stojí za tím právě tento chlapík. Za prodej patentu dostává 100 000 dolarů, dost na to, aby roku 1903 založil donedávna nejstarší automobilku spojených států – Buick. Druhým počinem pana Buicka byl jím vymyšlený a patentovaný rozvod OHV. Tato...

Zobrazit vůz
Šipka levá